fredag 14 mars 2008

70-talet

hahahaha det var då änna fan!
ja sitter nu och lyssnar på Nationalteatern - barn av vår tid,
en jävligt bra låt som jag kopplar med när man var liten,
uppväxt med nationalteatern och konserten på Liseberg med brorsan och morsan
när man var mindre. Men ja kopplar dom även med sommar och faktiskt Joakim,
en av mina bästa vänner. Jo du broder, Nationalteatern har vi nog gemensamt!

Hur som helst så sökte jag på "noice" på google här,
ett gammalt skönt jävla band som fanns under 70-talet och sånt
och såg en jävla pundarhuvud stockholmares kommentar i ett
"noice forever forum" eller vad det nu var. hahaha
för alla er:

"Så här var det i Stockholm på den tiden.
Förortskidsen lyssnade på Ebba.
Villanördarna och tjejer gillade Noice.
Unga tjejer och utvecklingsstörda lyssnade på Gyllene Tider..Som aldrig var riktigt stora här uppe..
Å Sveriges Syd Barrett var naturligtvis Ted Gärdestad!:D"

En sammanfattning man då kan göra från vad jag vet om min morsa, som var en utav de klassiska F.O.U (förortsungarna)och en skön jävla musikälskare så vill jag nog bara kommentera att denna "förorts ungen" visserligen uppväxt i Göteborg, såklart <3
och hon lyssnade, från vad jag vet, på både Ebba Grön, noice, och väldigt väldigt mycket gyllene tider.
Så ja du morsan! nu för tiden ska jag fanimej börja att kalla dig för en "Förorts kid med spår av villanörd men framförallt var du nog en ung tjej som dessutom var utvecklings störd!"

bra analys? haha! vad fan e de för jävla idiot som har skrivit det där uppe? det är ju skratt retande. förmodligen en stureplans brat som själv lyssnade redan på den tiden på band som lyssnade på Abba och hade den tuffaste frillan i stan.
Grattis broder.

Själv ska jag bocka och buga för alla dessa banden här ovanför,
som en avkomma av min mor och min far har jag ärvt musiksmaken från
båda två och lyssnar idag mycket på Ebba grön, noice, gyllene tider, nationalteatern osv..

jag är dessutom en stolt Förortsunge, och jag kan nog erkänna att lite utvecklingsstörd kan jag nog verka, men inte fan är man det för att man är uppväxt med gyllene tider.

en sista gång

Till dig ditt jävla pundhuvud.
Lite mera research innan du skriver något sådanthär, okej? hahahahahaha!!

Inga kommentarer: