tisdag 18 mars 2008

nya läsare

ALEXANDRA
'While my guitar gently weeps'


Don't carry the world upon your shoulder...
____________________________________________

I am he as you are he as you are me and we are all together

REVOLUTION.

Att få vänner har aldrig varit svårt för mig, verkligen inte,
och jag har väldigt många, och dom älskar jag.
Men vad som är svårt det är att få folk att förstå hur jag är
och att få dom att respektera mig så som jag ska respektera dem.
Men man måste vänja mig vid mig, för att om någonting är fel
så pratar jag openminded om det, jag vägrar hålla käft, på
ett eller ett annat sätt och jag tror att mina vänner
även har fått det lite efter mig, och det är derför vi passar
bra ihop. Många har jag och dom ska jag behålla.
I am the eggman, I am the eggman I am the walrus
Goo Goo Goo'joob !
Musiken där emot har alltid hjälpt mig genom allting
och för er som vet så behöver man ha hjälp igenom allt
man kan inte klara sig själv.
Vissa pratar om sina problem med präster,
Vissa skriver det i en dagbok
men jag skriver låtar
jag placerar allt i rader
still my guitar gently weeps ...
På strängarna vilar problemen
i melodierna hör man skratten
i plektrumet sitter minnena
still my guitar gently weeps

Förlåt mig alla för någonting jag skrivit fel,
men jag är openminded
Jag kunde inte ha tagit det då
jag skrev det här
felaktigt? kanske enligt vissa,
och det kan jag förstå.
men för mig,
knappast. Ett misstag på sätt och vis?
självklart, men man lär av sina misstag.
det är derför jag är så jävla smart.
been there done that.
still my guitar gently weeps...




Inga kommentarer: