lördag 15 mars 2008

ahlensdasheit !

Ja. ja måste faktiskt säga att jag är väldigt besviken på er där ute som inte läser min blogg.
ja läser ju era OCH kommenterar på nästan ALLA era inlägg! Besviken som fan!

Idag är det ju även, för er som inte vet,
melodifestivalen och det är finalen faktiskt. jag har faktiskt ingen aning vem som kommer vinna, det är inte direkt några svin bra låtar iår, fast melodifestivalen har faktiskt tappat sin glöd tycker jag. Det är liksom inte samma sak länge, och det är ju rätt så tråkigt, ja menar förr när de va abba och sånt så sa ju endå folk "ooh yeah det svääänger juu!" men nu förtiden så är det enda man gör är att kritisera "Alexaner Bard har vart prostituerad, vilket äckel" "Carola är dum i huvudet" "Amy diamond är ful" hahaha... nej men seriöst.
det är liksom inte lika kul att kolla på det längre men det är typ ett måste för det är ju endå på något sätt svensk tradition att man samlas i tv-sofforna och kollar på melodifestivalen, det har ju snackats en jävla massa om att det har varit skiiiit mkt tittare detta året, men lets face it folks det är faktiskt endast på grund av våran underbara Björn Gustavsson! HAN är det roliga i hasch! haha!

whateva whateva

I kyrkan ida var det faktiskt skittråkigt! ja trodde faktiskt att det skulle vara roligt men det är bara jobbigt när vissa personer tror att dom är bäst i världen och att dom har all rätt till att kritisera alla och allting dom gör för att dom sjävla är så jävla egenkära och tycker att dom är bäst av alla på att sjunga och agera och kan allt om kyrkan och är en allmänt jävla stor BESSERWISSER! och jag stör mig seriöst mkt på sånt folk för att ingen jävla tönt ska komma och säga till mig vad jag gör bra eller inte, för okej för konstruktiv kritik eller vafan det heter men man kritiserar inte någonting hela hela hela hela tiden och blir aldrig aldrig aldrig aldrig nöjd, då tycker jag att man lika väl kan göra det själv, ja menar jag gick ju endå dit och ställde upp eller? ja gjorde ju faktiskt så bra jag kunde, nöj er liksom, vafan. okej!
jag funderar seriöst mycket på att banga att ens gå dit imon, att istället ha en rolig söndag innan nästa veckas prao. För ja stör mig bara på det ja var bara skitarg när ja gick från kyrkan idag.
"prata högre!" "prata bättre!" "prata tydligare" "prata ännu högre!" "PRATA LÅNGSAMMARE!" "prata långsammare igen!!" "prata långsammareeee!!!" "sjung högre" "lyssna på musiken!" "sjung högre!" ja men hallå likssom efter att man har kört igenom en kass låt, hela waterloo låten typ 5-6 gången så tycker man inte att det är så jävla roligt när dom bara kommenterar, men vad fan om ni är så jävla bra sjävla så sjung själva då?
vi är ju faktiskt där för att hjälpa till, inte för att ni ska tro att ni kan bossa runt oss bara för att ni är assistenter och vi är konfirmander. vi är liksom inte era slavar, eller att det är värsta åldersskillnaden eller att ni är så jävla mkt "vuxnare" än oss och vet vad som är skitbra man ba men hallå ? vem tror du att du är?
Kort sagt jag blev riktigt jävla förbannad.
får se om ja går dit imon,

tvekar jävligt mkt ..

Men missa inte melodifestivalen sen! här ska både jag, mamma, pappa, jannike och joa kolla ihop :)

peace love and freedom for all

Puss Alex



3 kommentarer:

Eric Lindquist sa...

Om du tycker det är så jobbigt att du inte då pratar med dom så kan ni säkert komma överens... tycker det är fel att smutskasta personer bakom ryggen....

Eric Lindquist sa...

"vi är ju faktiskt där för att hjälpa till, inte för att ni ska tro att ni kan bossa runt oss bara för att ni är assistenter och vi är konfirmander..."

För det första Smutskasta inte oss assistenter det är inte vårat fel att ni fick sjunga sången 5-6 ggr hade ni sjungit den rätt med en gång så hade ni sluppit... sen är det inte vi som är omogna det är faktiskt ni... t.ex. att smutskasta assistenterna på en blogg är så JÄVLA omoget så det finns inte.... ring mig om du vill prata om det men snacka fan inte SKIT...

Nadia sa...

Håller faktiskt med, säg det irl istället för att skriva en massa i din blogg. Vi är faktiskt där frivilligt för att hjälpa er! Lägger ner en massa tid på att få saker att funka. Kritiken var inte menad för att klanka ner på någon, bara för att erat framträdande skulle bli bättre. Att ta kritik kan vara väldigt svårt för vissa, men vi mena inget illa med det.. Uppskattar ifall du tar det med oss istället för att smutskasta oss på din blogg, som eric säger..