fredag 14 mars 2008

för många koppar kaffe och choklad = magen krånglar.

sista dagen på praon... jao. de känns lite tråkigt faktiskt! Jag kom till jobbet ida klockan sex och Magnus dyker ju upp klockan åtta så det var två timmar av ingenting att göra. så ja gick in på ett kontor, låste dörren och ställde iordning tre stolan och sov en stund till. utan den sömnen skulle jag dött! Sedan runt halv åtta så gick ja till kaffe automaten och tig lite varm choklad som jag drack ihop med min macka jag hade tagit med mig till jobbet..

måste kommentera:
ja har nu nåra dagar i rad hört Håkan Hellströms nya singel,
en av mina största inspirations källor och min gud,
(ska på hans skivsignering med Mirella, massa kul!!)
och låten är riktigt jävla bra måste jag faktiskt säga!
diggar den reält, och läääängtar tills man kan köpa skivan :D
kommen självklart att ha med mig kamera och ta massa foton av det söta miraklet, håkan!

Tiden går undan så jävla fort här asså, eller iallafall på efter middagen.
här när dom jobbar så typ måste allt vara så noga så dom gör allting någorlunda långsamt men bara för att det är så noggrannt så är det väldigt intensivt att se när dom jobbar, och jobba själv att tiden går undan så jävla fort. alla frågar hela tiden "hur tråkigt jag har haft det denna veckan" men jag måste nog säga att det har varit riktigt roligt! det enda som har varit jobbigt är väl att jag har gått upp klockan 5 på morgonen men sånt vänjer man sig ju endå vid. Slutar halv tre idag som vanligt. det är najs!
klockan är nu ett så att tiden kommer gå ganska fort fram tills dess och sedan ska man åka... hem. men vad ja ska göra hemma vet jag inte. typ tråka sönder säkert, det är hemskt. men tja, tiden går undan ganska fort där också eftersom att man är så sjukt trött när man kommer hem. ja har börjat vänja mig här vid Daros och hur man kommer överallt och fan... jo ja måste nog säga att jag kommer sakna att vara här. de e riktigt jävla skönt folk som jobbar här! och ja kommer nog sakna att åka hit. dom som jobbar här tycker äl att jag är galen när jag säger det, men det är endå en viss mysighetskänsla över det hela. typ som i skolan, en viss trygghet liksom. Så nästa vecka ska ja va på pressbyrån. de förväntar jag mig kommer vara lite mera tråkigt och spänt. vet inte varför det känns så men det bara känns så och det kan man ju inte göra någonting åt direkt. men ja ska komma dit på måndag med en positiv känsla! ta mig igenom den veckan, och sen är det en veckas lov också, Fuck-ing-awe-some! och sedan när man kommer tillbaks till skolan så är det NO prov och engelska prov. lagom kul med engelskan där men det går alltid bra i engelskan, på alla engelskaprov har ja fått VG .... och då har ja knappt pluggat, JA VEEET JA VEEET "om du nu är så bra, varför pluggar du inte och får MVG då?"
jo . för att ja orkar inte, that's why!
No:n e ganska kul så de ska ja plugga på. de får ja inte glömmmaaah!!
de e typ om kol och sånt, men de e rätt kul :)

de e lite jobbigt, eller jobbigt och jobbigt men frustrerande kanske är mer ett rätt ord när magnus ex. pratar med Daniel eller någon och dom snackar med varandra, och säger saker som "Så du menar att snittet inte är vinkelrätt mot äääh......" och svaret blir "aa just de.." hur fan fattar dom varandra? de e nån jävla kemi labratorie språk eller nåt. Ja står liksom ba d'r som nåt jävla frågetecken och ba "mot äääh...." vadå? "mot äääh..." MOT ÄÄÄH VADÅ?? VA? sen man ba äsch... palla bry sig!

har ni hört den låten "bubbley" med den tjejen ? gillar den låten grovt mkt. måste ba säga det !!

igår satt jag och kollade i tidningen på bio-reklamer kan man ju säga, och kom ganska snart fram till att det är inte många filmer man inte redan har sett... Across the universe, sett. försoning, sett. förtrollad, sett. Guldkompassen, sett. I am legend, sett. Råttatouille, sett. Juno, sett... osv. Nästan alla dom filmerna är oscars nominerade, eller har vunnit en oscar men ja tycker nog faktiskt att 'I am legend' förtjänar en oscar mer än vad 'guldkompassen' gör. En film som man definitivt ska se i alla fall är ju johnny depps nya film 'sweeney todd' DEN ska man se på bio!! :)

skriver mer sen, ikväll eller imon.

KOMMENTERA!
peace love and freedom for all

Puss Alex

Inga kommentarer: