onsdag 12 mars 2008

onsdag med en nypa salt

upp upp upp! du måste UPP! och där vaknade man av morsans gälla röst klockan fem på morgonen, eller mer gälla, mörka skrovliga, mörka mansröst till morgonröst, "nej men sandra va elak du är" jo fan asså. Ögonlocken går knappt upp, dom e som såna sega persienner som man måste vinkla ner med handen när dom blivit kassa. En kvar senare, helt klar. mjukis kläder på, morgonmackan färdig och håret i knoppen, fan nu ska farsan upp också. springer in. pappa VAKNA! "jaaa ja e påväg" ja ca 10 minuter efter att han har vart på väg (vart på väg genom att dröja kvar tio minuter extra i sängen?) så fick han iallafall på sig allting och ner med lunchlådan och sen vart vi påväg.

de e faktiskt sådär lagom irriterande för mig, eftersom att jag oftast i skolan tar på mig ett ansvar att varje dag försöka orsaka några skratt attacker hos folk, man behöver det där skrattet och bland mina kompisar som har sån sjukt dålig humor så brukar väl mina skämt gå hem, iallafall oftast, men i labratoriet så funkar det inte riktigt på samma sätt, de e änna allvar hela jävla tiden, va. de e lite jobbigt faktiskt!
jamenar visst fan jag ja gillar å vara clownen om man säger så va..
de e änna min grej där.
ja tycker om att få folk att skratta, vara det där sockerpillret. de e fan bäst att få folk att bli glada. det är vad jag brinner för om man bortser för musiken om man säger så.

att man kan vara såhär ledlöst jävla trött i kroppen är ju helt jävla ofattbart egentligen, ja e som nån jävla spaghetti gubbe som stelnar till och från hur fan det än nu skulle fungera, men det är så det är...
drog ner lite på kaffekopparna idag, de va bra. duktiga jag dåva!
ja satt och funderade på saker jag sätter igång att snacka om i diskussioner och kom fram till att jag gillar att diskutera om det allra mesta, men om ja är på fel humör och man drar upp något irriterande ämne så fan sätter jag igång som en jävla kemist som snackar om sina provrör. There is no ending so to speak.
händerna flaxar och rösten är uppe i varv, nästan så att man gapar och en jävla massa spekulerande och den där vanliga gesten då man räknar upp olika saker på fingrarna genom att sticka ut pekfingret, och lägga den pekande handen mot den andra handen och slå till lite så, för att påpeka en punkt.

När jag vaknade idag så kände jag mig änna sådär lagom snyggve.
mitt hår stod för fan åt alla jävla håll och kanter som är möjliga, det var nästa så att jag hade lika stort hår som, ja.. folket jag hoppas att ni läser detta för att jag tänker avslöja någonting, en likhet,
ja mitt hår gott folk var nästan lika stort som min mors!!
inte sådär jävla snyggt på mig .

jag har även tagit mig an ett litet projekt, ja har börjat lära mig Demo versionen av Lars Winnerbäck - Fria vägar ut på gitarren, fyfan va fin den låten är. så det kommer bli massa massa bra och jag är ju bäst, asså det vet ju även alla som känner mig att jag äger sönder på allt jag gör... (not) men detta börjar snart låta bra, asså. ja det är sant, faktiskt.... tro inte på mig då men det låter faktiskt bra :D

och så en sista sak, ett tips:

För alla er som är besatta av Stephenie Meyers Twilight bok serie så gå in på hennes sida där står det massa om Twilight filmen, och den fjärde boken som är påväg in, fyfan va det kliade i fingrarna även när jag gick in på bokus och man kunde förbeställa den fjärde boken, vilket man nog ska ta och göra tror jag. den kommer ut i augusti, andra har ja för mig att det var.
men gå in på hennes sida!

www.stepheniemeyer.com
om det inte är rätt sida eller om ni kommer fel så är det helt enkelt bara att söka på "Stephenie Meyer Officiall website" eller någonting sådant så kommer ni in där.

Puss på er alla! hoppas ni orkade läsa allt.
Puss Alex

Peace love and freedome for all

Pusssssss Alex


Inga kommentarer: